今天又讓我留下很不好的回憶了,每次當我看著彷如無政府狀態的教室,心中總是會五味雜陳地想著許多許多事情,想到了一些很久很久以前的事情,本來想算了,最後還是忍不住講了出來。

要怎樣才讓傳達自己的想法給別人呢?似乎在這個課題上我總是處理的不太得宜,過與不及同樣讓人困擾。我好想告訴你們把書念好的好處,因為我在學習知識的過程中得到了好多好多快樂,不是被逼迫的,是一種發自內心的開心與認同,驅使著我一直保持著一顆求知若渴的心。「生也有涯,而知也無涯。」正因如此,人才能在不斷的學習當中發現更多的樂趣還有意想不到的新世界,漫長的路途上才不會覺得無聊呀。很想把這種快樂跟你們分享,但是笨拙的我支支吾吾地連這些話都說不好。

I never think I can be a so-called "good" teacher. I just try hard to do what I regard right. Sometimes it's quite difficult to make myself always be energetic to face you every day. It has exhausted me almost all my energy to ask myself to trust that "you will be better next time." Maybe I ask too much. Maybe you're just kids. It's always so sad to see my failure in this class.

Confidence, it might be confidence that let me believe I can rule these with the ridiculous belief. BTW, new year is coming. I have to spend some time thinking what I can do in the coming semester.
arrow
arrow
    全站熱搜

    cgp0815 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()